هدیه ویژه دولت افغانستان به بازیکنان تیم فوتبال این کشور
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

 

حامد کرزی پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقات جنوب آسیا را به اعضای این تیم و ملت افغانستان تبریک گفت و وزارت دارایی این کشور نیز وعده داد که به هر بازیکن یک آپارتمان دولتی هدیه می‌دهد.

 به نقل از «اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان»، حامد کرزی که مسابقه روز گذشته تیم ملی فوتبال این کشور با تیم هند را به طور مستقیم از طریق تلویزیون تماشا می‌کرد، از پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور ابراز خرسندی کرد.

وی ضمن تبریک این پیروزی به جوانان و مردم سراسر افغانستان گفت: جوانان ما نشان دادند که ملت ما توانایی پیشرفت و کامیابی را دارند.

حامد کرزی خاطرنشان کرد: جوانان ما ثابت کردند که توانایی هر گونه مسابقه‌ای را دارند و وطن خود را به ترقی و افتخار می‌رسانند.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه اظهار داشت که این پیروزی برای ما امید بزرگی است که افغانستان به طرف ترقی و تعالی به پیش می‌رود و هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع آن شود.

حامد کرزی خطاب به جوانان تیم ملی فوتبال افغانستان گفت که پرچم افغانستان بر شانه‌های شماست، این پرچم را به افتخار بلند کرده و به اهتزاز دربیاورید.

به نقل از «آوا» در همین حال وزارت دارایی افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی تیم ملی فوتبال در این مسابقه به هر یک از بازیکنان یک آپارتمان دولتی پاداش داده می‌شود.

همچنین رئیس جمهور افغانستان طی تماس تلفنی با «یوسف کارگر» سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان، پیروزی بازیکنان افغان را به وی و اعضای تیم ملی فوتبال افغانستان تبریک گفت.

تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی‌های جنوب آسیا با شکست 2 بر صفر هندوستان، به مقام قهرمانی این بازی‌ها دست یافت.

تیم ملی فوتبال افغانستان که با شکست تیم‌های بوتان، سریلانکا، تساوی با مالدیو و شکست نپال به فینال رقابت‌های بازی‌های جنوب آسیا راه یافته بود، روز گذشته ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، با شکست 2 بر صفر هندوستان، برای اولین بار کاپ قهرمانی را بالای سر برد.

در این بازی در استادیوم «دارشات» در «کاتماندو» پایتخت نپال برگزار شد «مصطفی آزاد زوی» در دقیقه 9 و «سنجر احمدی» در دقیقه 61 گل‌های افغانستان را وارد دروازه هندوستان کردند.

رئیس جمهور کرزی به دلیل بازی خوب دروازه‌بان تیم ملی افغانستان، مبلغ 20 هزار دلار به وی جایزه می‌دهد.

پس از پایان این دیدار، هزاران نفر از مردم افغانستان به خیابان‌ها ریختند و قهرمانی تیم ملی فوتبال کشورشان را جشن گرفتند.

فوتبالیست‌های افغان چقدر پاداش گرفتند؟

تیم ملی فوتبال افغانستان در حالی با قهرمانی در رقابت‌های جنوب آسیا امروز وارد کابل شد که جوایزی از سوی شخصیت‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی برای بازیکنان این تیم در نظر گرفته شده است.

 تیم ملی فوتبال افغانستان پس از قهرمانی در رقابت‌های جنوب آسیا امروز وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

رئیس جمهور افغانستان همراه با چند تن از وزرای کابینه نیز برای استقبال از ملی‌پوشان افغان به فرودگاه بین المللی کابل رفت.

همزمان نیز صدها هزار نفر از مردم شهر کابل با در دست داشتن پرچم افغانستان تیم ملی فوتبال افغانستان را تا ورزشگاه «غازی» شهر کابل همراهی کردند.

همچنین در مراسمی که در ورزشگاه غازی شهر کابل برگزار شد، شمار زیادی از نمایندگان پارلمان، مقامات بلند پایه دولتی، رئیس و اعضای کمیته بین‌المللی المپیک و هزاران تن از مردم افغانستان حضور داشتند.

در همین حال، پس از قهرمانی تیم فوتبال افغانستان هدایا و پاداش‌های زیادی توسط مقامات بلند پایه افغان اعم از دولتی و خصوصی به ملی‌پوشان فوتبال افغانستان اهدا شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور افغانستان مبلغ 20 هزار دلار به «منصور فقیر» دروازه‌بان تیم ملی فوتبال افغانستان و به تمام بازیکنان تیم یک آپارتمان مسکونی هدیه داده است.

«عطا محمد نور» والی ولایت «بلخ» افغانستان نیز مبلغ 40 هزار دلار را برای ملی‌پوشان پاداش در نظر گرفته است.

همچنین اعضای اداره محلی ولایت هرات نیز مبلغ 10 میلیون و 600 هزار افغانی برای ملی پوشان افغانستان جمع‌آوری کرده‌اند.

«سلیم تره‌کی» شهردار هرات نیز 20 هزار دلار برای پاداش بازیکنان اهدا خواهد کرد.

بخش خصوصی افغانستان نیز شامل «غضنفر بانک»، «عزیزی بانک» و شرکت تجارتی «مبلاین المپیا» مجموعاً مبلغ 70 هزار دلار را به عنوان پاداش برای تیم ملی فوتبال افغانستان در نظر گرفته‌اند.

شب گذشته نیز با پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان برابر هند در مسابقات جنوب آسیا و تصاحب جام قهرمانی این بازی‌ها، هزاران تن از اقشار مختلف مردم این کشور به خیابان‌ها ریختند و این پیروزی را جشن گرفتند.

تیم ملی فوتبال افغانستان با شکست تیم‌های بوتان، سریلانکا و تساوی با مالدیو و شکست نپال به فینال رقابت‌های بازی‌های جنوب آسیا راه یافته بود.








September 12th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها